- Komerční sdělení-spot_img

Škodovka plánuje další elektromobily, udrží tak pracovní místa

spot_img

Škoda nyní vyrábí jeden čistě elektrický vůz.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se, stejně jako ostatní světové automobilky, připravuje na masivní příchod elektromobility. Mezi zaměstnanci často panují obavy o možném snižování počtu pracovníků.

Škoda ale od koncernu Volkswagen získala možnost vyrábět další modely elektromobilů, bude tak moci zachovat pracovní místa v českých závodech, sdělil v dopise zaměstnancům předseda představenstva Thomas Schäfer.

Přibude Enyaq iV ve verzi Coupé
Škoda nyní vyrábí jeden čistě elektrický vůz, kterým je SUV Enyaq iV. Začátkem roku na trh přijde Enyaq iV ve verzi Coupé. Později začne firma s výrobou dalších tří elektromobilů.

„Tvrdě jsme za ně bojovali a nakonec jsme jejich výrobu i prosadili. Pro značku Škoda je to velmi dobrá zpráva. Tato vozidla naléhavě potřebujeme, abychom pro naše zákazníky v Evropě zůstali nadále atraktivní a abychom trvale zachovali pracovní místa v našich závodech,“ uvedl Schäfer.

Zpřísňování emisních limitů a přechod na elektromobilitu trápí i obory. Přinese to podle nich horší krizi, než jakou nyní zažíváme s nedostatkem čipů do elektroniky.

„Horší bude situace v budoucnosti, počet zaměstnanců bude odpovídat typům přidělených produktů – vozů a komponentů, automatizaci a Průmyslu 4.0, zda vyčleňování a přesouvání kompetencí mezi jednotlivými značkami a závody v rámci koncernu Volkswagen. Situace je opravdu vážná,“ řekl týdeníku Škodovácký odborář podnikové rady Jaroslav Povšík.

O přechodu na elektromobilitu se diskutovalo také na podnikové řadě Škoda Auto, kde byl hostem člen představenstva Martin Jahn. Škoda podle něj jedná s vládou o možném zvýhodnění elektromobilů ao tom, aby se investovalo do potřebné infrastruktury v Česku.

Na dálnicích, na důležitých stanicích a odpočívadlech mají přibýt nabíjecí stanice.

„Pracujeme i na tom, aby Volkswagen postavil giga factory pro výrobu baterií v České republice,“ uvedl Jahn. Volkswagen představil i menší elektrovozy zhruba velikosti VW Polo. Cena jednoho má klesnout a stane se cenově dostupným elektromobilem.

Zaměstnance čeká proškolení
Vozidla se spalovacími motory se budou podle Jahna vyrábět ještě několik let, stejně jako náhradní díly. Pro nová vozidla budou zase potřebné nové komponenty. Hromadné propouštění zaměstnanců by tak hrozit nemělo.

„Počítá se proškolením a přemisťováním zaměstnanců. K rekvalifikacím bude docházet postupně spolu s rušením spalovacích motorů,“ uvedl Jahn.

Škoda Auto loni prodala celosvětově jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Závody má iv Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.

spot_img

Redakce doporučuje

Články autora