Získanými prostředky chce letecká společnost splácet půjčku od státu.
Německá letecká společnost Lufthansa v neděli 19. září oznámila, že plánuje získat na trhu více než 2 miliardy eur, aby mohla vrátit státní podporu, kterou obdržela během pandemie nového koronaviru.
Největší letecká společnost v Německu uvedla, že její představenstvo schválilo emisi akcií a „očekává, že hrubý výnos dosáhne 2,14 miliardy eur“.
Čtěte také:
Po bankových kartách končia aj tankovacie karty pre autá
Plán na splacení státní půjčky
Lufthansa chce použít výnosy z nových akcií na splacení finanční pomoci od čtyř zemí v celkové výši 9 miliard eur, kterou jí poskytly k překonání krize. Lufthansa vlastní také společnosti Austrian, Swiss a Brussels Airlines.
Cena nových akcií je stanovena na úrovni 3,58 eura a očekává se, že budou nabídnuty k upisování v období od 22. září do 5. října.
Lufthansa zamýšlí použít výnosy na splacení 1,5 miliardy eur německé státní investiční a rozvojové bance KfW.
Následně chce do konce roku vrátit další 1 miliardu eur, přičemž 1 miliardu eur už KfW vrátila. Generální ředitel Lufthansy Carsten Spohr nedávno řekl, že se chce dohodnout ještě se současnou německou vládou na splácení státní pomoci.
Splacení státní podpory je klíčové pro případné další fúze a akvizice. Pokud jsou totiž letecké společnosti podporovány státem, mají fúze zakázané. Už před koronakrizí bylo jasné, že dojde ke konsolidaci, řekl Spohr a krize ji jen pozastavila.
„V okamžiku, kdy budou tyto státní podpory vyplaceny, se opět spustí, protože v Evropě máme příliš mnoho leteckých společností,“ dodal.
Lufthansa snížila ztráty
Německo čekají parlamentní volby 26. září a očekává se, že bude třeba vytvořit koalici tří stran, aby měla většinu v parlamentu.
V srpnu Lufthansa oznámila, že ve 2. čtvrtletí snížila své ztráty na polovinu ve srovnání s druhým čtvrtletím 2020, kdy její pandemie způsobila největší škody.
Lufthansa vykázala za ty měsíce do konce června 2021 čistou ztrátu 756 milionů eur po ztrátě 1,5 miliardy eur ve stejném období loňského roku.
Pomohlo jí zmírnění cestovních omezení. Odhaduje však, že letos bude stále fungovat na 40 procent své kapacity před krizí.
Zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA), což je ukazatel, který analytici pozorně sledují, byl ve 2. čtvrtletí stále negativní, dosáhl zhruba -400 milionů eur.
Lufthansa stále prochází bolestivou restrukturalizací, která jí má pomoci snížit náklady. Zahrnuje také zrušení tisíců pracovních míst. V rámci plánu obnovy plánuje zredukovat do roku 2023 svou flotilu ze současných 800 na 650 letadel.